شنبه تا چهارشنبه : 9:00 - 17:30
پنجشنبه : 9:00 - 13:00
خیابان صابونچی - ایازی - پلاک19
Address

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کدام مشخصات سرور اچ پی را در هنگام خرید، بررسی کنیم؟

همانطور که حتما می‌دانید، در حال حاضر کمپانی‌های مختلفی در سراسر دنیا مشغول تولید سرور هستند اما شرکت Hewlett Packard Enterprise یکی از بزرگ‌ترین و پر‌فروش‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید سرور در جهان است.
خرید سرور اچ پی متناسب با نیازهای هر ارگان، می‌تواند به پیشبرد اهداف اصلی آن ارگان کمک کند. سرورهای اچ پی مطابق با آخرین تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا طراحی و ساخته می‌شوند و توانسته‌اند پاسخگوی نیازهای مشتریان خود در هر ابعادی از شرکت‌های کوچک گرفته یا مشاغل و کسب و کارهای بزرگ باشند.
شرکت اچ پی ای علاوه بر تولید و فروش انواع سرور، در زمینه انواع استوریج‌ها، نرم افزارهای مدیریتی و ... فعالیت دارد و توانسته در تمام فعالیت‌های خود، پیشگام باشد.
سرورهای برند اچ پی بسیار متنوع و براساس حوزه‌های کاری مختلف طراحی و تولید می‌شوند که امروزه سرورهای نسل 9 و 10 این برند، جایگاه خوبی در میان مشتریان دارند.
مشخصات سرور اچ پی
سرور اچ پی

برای دریافت اطلاعات کامل درباره سرورهای اچ پی برروی تصویر کلیک کنید

مشخصات سرور اچ پی

اگر شما هم قصد خرید یک سرور اچ پی را داشته باشید، حتماً این سؤال برایتان پیش آمده که چه مشخصاتی را باید در نظر بگیریم، بنابراین در این قسمت سعی داریم تا عوامل مهم خرید سرور را برای شما بازگو کنیم.
از جمله مشخصات سرور اچ پی که باید در هنگام خرید سرور اچ پی به آن توجه کنید، عبارتند از :
  1. عملکرد:
    یک سرور مناسب باید عملکرد مناسبی را متناسب با نیازهای شما، در اختیارتان قرار دهد.
  2. قابلیت توسعه پذیری:
    یک سرور خوب، بایستی قابلیت توسعه‌پذیری حداقل برای 5 سال آینده را داشته باشد.
  3. پردازنده:
    سرورهای اچ پی اغلب می‌توانند بین 1 تا 4 پردازنده را پشتیبانی کنند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن حجم کار و نوع نیاز خود سرور مناسب را انتخاب کنید.
  4. بودجه:
    قیمت سرور اچ پی از دیگر فاکتورهایی است که در هنگام خرید بهترین سرور بایستی مورد توجه قرار گیرد. لزوماً گران‌ترین سرور نمی‌توانند نیازهای شما را برطرف کند. برای خرید سرور مناسب با نیازهای خود، بایستی علاوه بر قیمت، فاکتورهای دیگری را نیز در نظر بگیرید.
  5. ظرفیت ذخیره سازی:
    اگر چه به طور کلی سرورهای اچ پی معمولاً برای ذخیره‌سازی انبوه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما با این وجود امکان استفاده از حافظه‌های مکانیکی (H.D.D) و حافظه‌های حالت جامد (S.D.D) در این سرورها وجود دارد. سامانه ذخیره‌سازی سرورها، ترکیبی از حافظه‌ها و رید کنترلرها (RAID) است که هر دو آن‌ها، امکان ذخیره‌سازی، بازیابی سریع و حفاظت اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین انواع آرایه بندی هارد نیز برروی سرورهای اچ پی امکان‌پذیر است.
  6. رم
    خرید رم متناسب با نیازهای سازمان شما، از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید سرور مدنظر قرار دهید.
  7. نوع داده یا نرم افزارهای مورد نیاز برروی آن
    نوع داده‌ها و نرم افزارهای مورد نیاز برای کارکرد بهینه سرور، از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید سرور اچ پی به آن توجه کنید.
  8. تعداد کاربر:
    حجم کار و تعداد کاربرانی که می‌خواهند از سرور استفاده کنند نیز از دیگر مشخصاتی است که باید در هنگام خرید سرور اچ پی مورد توجه قرار گیرد.
  9. میزان مموری و هارد مورد نیاز:
    از دیگر فاکتورهای مهم که باید در هنگام خرید سرور مورد توجه قرار گیرد، مقدار مموری و هارد مورد نیاز سرور برای بهترین کارکرد است.
  10. کارت شبکه:
    کارت شبکه در واقع ورودی اتصال سرور به انواع شبکه‌ها و دنیای خارج است. توانمندی کارت شبکه در تبادل سریع و به موقع اطلاعات شما، می‌تواند تأثیر زیادی در زمان و انرژی مصرفی شما داشته باشد. امروزه انواع کارت شبکه با پشتیبانی خوب از کابل‌های مسی و فیبرهای نوری وجود دارند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود، آن‌ها را خریداری کنید.
  11. ارتباط با فضاهای ذخیره‌سازی سرور یا سایر تجهیزات شبکه
    حتماً در هنگام خرید سرور اچ پی دقت کنید که آیا نیاز به ارتباط سرور با دیگر تجهیزات شبکه یا سرورهای دیگر دارید یا خیر.
  12. شاسی و درگاه‌های ارتباطی :
    سرورهای اچ پی امروزه از انواع سوکت‌ها و درگاه‌های زیر پشتیبانی می‌کنند:
    1. پردازنده
    2. اسلات‌های رم
    3. PCIe
    4. M.2
    5. USB 3.0
    6. انواع خروجی‌های گرافیکی
    7. انواع خروجی‌های صدا
دارا بودن درگاه‌های مختلف به شما امکان می‌دهد تا بتوانید سخت افزارهای مورد نیاز خود را به راحتی به سرور متصل کرده و نیازهای کسب و کار خود را برطرف نمائید.

مشخصات سرور اچ پی HPE Proliant DL380 Gen10

سرور hpe dl380 gen10

برای طیف وسیعی از برنامه ها از جمله مجازی سازی و هوش مصنوعی طراحی شده است

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 یک سرور رکمونت 2U با مادربرد دو سوکت است. با طیف وسیعی از آرایه‌های هوشمند سازگار Gen10، پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Intel Xeon و حافظه هوشمند DDR4 HPE، بهبود زمان سرور، پشتیبانی استثنایی از برنامه‌های کاربردی و عملکرد بی‌نظیر را با این سرور اچ پی تجربه کنید. جای تعجب نیست که سرور DL380 یکی از محبوب ترین سرورهای جهان بوده است زیرا با طیف وسیعی از برنامه های کاربردی مهندسی شده است، از جمله تجزیه و تحلیل، مجازی سازی، هوش مصنوعی، محاسبات ابری، محاسبات با کارایی بالا .

با کنترلرهای HPE Smart Array Gen10 تایم سرور را افزایش دهید و رشد آینده را فعال کنید

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 از طیف وسیعی از کنترلرهای RAID نرم افزار، Essential و Performance از جمله S100i، E208i-a، E208i-p، E208e-p، P408i-a، P408i-p، P408e-p و P816i-a پشتیبانی می کند. طیف وسیعی از کنترل‌کننده‌های HPE Smart Array Gen10 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ارائه عملکرد بی‌نظیر و حفاظت از داده‌های پیشرو در صنعت، زمان کارکرد سرور را افزایش می‌دهند و در عین حال انعطاف‌پذیری زیادی را برای رشد کسب‌وکار در آینده ایجاد می‌کنند. در مدل های کوچک فرم فاکتور، سرور HPE DL380 Gen10 می تواند تا 459 ترابایت و در مدل های بزرگ فرم فاکتور، این سیستم می تواند تا 273.68 ترابایت را پشتیبانی کند. ، بسته به پیکربندی. افزودن هارد دیسک‌های swap و درایوهای حالت جامد می‌تواند با حذف نیاز به خاموش کردن سرور هنگام ارتقا یا جایگزینی هارد دیسک، زمان خرابی را به حداقل برساند.

با خانواده پردازنده های Intel Xeon Scalable از برنامه های کاربردی پشتیبانی کنید

سرور DL380 Gen10 از دو پردازنده Intel Scalable 8100/8200 6100/6200 5100/4200 4100/4200 سری 3100/3200 با حداکثر 28 هسته، 38.5 مگابایت حافظه کش 38.5 مگابایت حافظه نهان و فرکانس  11 گیگا هرتز. چیپست C621 اینتل از ماژول های حافظه DDR4 پشتیبانی می کند. فناوری مجازی سازی اینتل یک پلتفرم سخت افزاری را قادر می سازد تا به عنوان چندین پلتفرم «مجازی» عمل کند. فن آوری نوآورانه با محدود کردن زمان خرابی و حفظ بهره وری و امنیت با جداسازی فعالیت های محاسباتی در پارتیشن های جداگانه، مدیریت پذیری را بهبود می بخشد. فناوری Hyper-threading به یک پردازنده اجازه می دهد تا مانند دو پردازنده مجزا عمل کند، به این معنی که می تواند دو جریان همزمان دستورالعمل ارسال شده توسط سیستم عامل را اجرا کند. خانواده پردازنده‌های Intel Xeon Scalable به شما امکان می‌دهد از زیرساخت‌های ابری ترکیبی و برنامه‌های کاربردی سخت‌گیرانه مانند تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی، محاسبات با عملکرد بالا و تغییر شبکه پشتیبانی کنید. بینش عملی ایجاد کنید، روی امنیت مبتنی بر سخت‌افزار حساب کنید و ارائه خدمات پویا را با محدوده مقیاس‌پذیر اینتل توسعه دهید.

حافظه ای را انتخاب کنید که سرعت داده سریعتر، تأخیر کمتر و کارایی را افزایش دهد

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 مجهز به 24 اسلات DIMM است که از 1.5 ترابایت LRDIMM (24x64 گیگابایت) یا 768 گیگابایت RDIMM (24x32 گیگابایت) با سرعت حداکثر 2600 مگاهرتز پشتیبانی می کند. DL380 Gen10 دارای 12 اسلات DIMM در هر پردازنده، 6 کانال در هر پردازنده و 2 DIMM در هر کانال است. HPE SmartMemory انتخابی ایده‌آل برای سرورهای HPE است زیرا تأیید می‌کند که آیا حافظه از مراحل سخت‌گیری و تست HPE عبور کرده است و ویژگی‌های مختلف افزایش عملکرد را ممکن می‌سازد. حافظه‌های DDR4 در مقایسه با حافظه‌های DDR3 که در نسل‌های قبلی سرورهای HPE ProLiant استفاده می‌شد، سرعت داده‌های سریع‌تر، تأخیر کمتر و افزایش بهره‌وری انرژی را ارائه می‌کنند.

سرور اچ پی DL380 Gen10

مشخصات سرور اچ پی HPE DL380 Gen9

سرور اچ پی DL380 Gen9

با سرور DL380 Gen9 دقیقاً نیازهای تجاری، حجم کاری و بودجه خود را برآورده کنید

HPE ProLiant DL380 Gen9 یکی از محبوب ترین سرورهای رک 2U در جهان است. با پشتیبانی تقریباً از کل طیف پردازنده های E5-2600 v4، می‌توانید از میان مجموعه عظیمی از CPU ها را انتخاب کنید تا دقیقاً نیازهای تجاری، حجم کاری و بودجه خود را برآورده کنید. سرور DL380 Gen9 با 24 اسلات DIMM که می تواند 3 ترابایت عظیم را مدیریت کند و توانایی پشتیبانی از SAS یا SATA SSD عظیم 184.32 ترابایتی را دارد، سرور DL380 Gen9 برای طیف وسیعی از برنامه ها، از بزرگترین شرکت ها تا دورافتاده ترین شعبه ها، ایده آل است.

زمان خرابی را با درایوهای قابل تعویض در زمان روشن بودن (Hot Swap) به حداقل برسانید

مدل‌های Entry سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 با کنترلر HPE Dynamic Smart Array B140i تعبیه‌شده ارائه می‌شوند که از RAID 0، 1، 1+0 و RAID 5 بدون نیاز به ماژول کش پشتیبانی می‌کند. می‌توانید کنترلر RAID خود را به HPE Flexible Smart Array P440ar/2G، P840/4G FIO Controller یا HPE Flexible Smart Array P840/2GB FIO ارتقا دهید. سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 می‌تواند از SAS، SATA، SAS SSD یا NVMe PCIe SSD پشتیبانی کند. بسته به پیکربندی، این سرور می‌تواند 397.8 ترابایت (26x15.3 ترابایت SAS SSD) در مدل‌های کوچک (2.5 اینچ) یا 180 ترابایت (15x12 ترابایت SAS یاSATA ) در مدل‌های بزرگ (3.5 اینچ) از فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی کند. درایوهای هارد swap با از بین بردن نیاز به خاموش کردن سرور هنگام ارتقا یا تعویض هارد دیسک، زمان خرابی را به حداقل می‌رسانند.

بهره وری و امنیت را با فناوری CPU اینتل حفظ کنید

سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 از دو پردازنده E5-2600 v3 یا v4 با 4، 6، 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20 یا 22 هسته و حداکثر 45 مگابایت حافظه کش در هر پردازنده پشتیبانی می کند. فناوری مجازی سازی اینتل یک پلتفرم سخت افزاری را قادر می سازد تا به عنوان چندین پلتفرم «مجازی» عمل کند. با محدود کردن زمان خرابی و حفظ بهره‌وری و امنیت با جداسازی فعالیت‌های محاسباتی در پارتیشن‌های جداگانه، قابلیت مدیریت بهتری را ارائه می‌دهد. فناوری Hyper-threading بهتر از منابع بیکار استفاده می کند که منجر به توان عملیاتی بیشتر برای بارهای کاری مهم خاص و افزایش عملکرد سیستم می شود. خانواده پردازنده های Intel Xeon E5 برای معماری مراکز داده نسل بعدی و ارائه تطبیق پذیری در بارهای کاری مختلف در مرکز داده یا ابر طراحی شده است.

حافظه هوشمند DDR4 HPE کم مصرف

سرور DL380 Gen9 مجهز به 24 اسلات DIMM، حداکثر 3 ترابایت LRDIMM (24x128 گیگابایت در 2400 مگاهرتز) یا 768 گیگابایت یا RDIMM (24x32 گیگابایت در 2400 مگاهرتز) پشتیبانی می‌کند. حفاظت پیشرفته حافظه ECC از فناوری برای شناسایی و تصحیح خطاهای تک و چند بیتی استفاده می‌کند که می تواند در یک تراشه DRAM رخ دهد. HPE SmartMemory انتخاب بهینه برای سرورهای HPE است زیرا تأیید می‌کند که آیا حافظه از مراحل تست و صلاحیت سخت HPE عبور کرده است و عملکرد خاصی و ویژگی‌های کارایی بالا را ممکن می‌سازد. DDR4  پنجاه درصد پهنای باند بیشتری نسبت به DDR3 به ارمغان می آورد و چهل درصد نسبت به نسل قبلی خود که با ولتاژ 1.2-1.4 ولت کار می کند، مصرف انرژی بیشتری دارد.

مشخصات سرور اچ پی DL380 Gen9

چطور بهترین سرور را مطابق با مشخصات مورد نیاز خود خریداری کنیم؟

اگر شما هم با مطالعه این مقاله سردرگم شده‌ای و نمی‌دانید که کدام مشخصات و ویژگی‌های سرور را برای خریدی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید، بهتر است از خدمات مشاوره‌ای شرکت‌ها و نمایندگی‌های مجاز فروش سرور کمک بگیرید. شرکت‌های معتبر خرید و فروش سرور همچون جاده ابریشم رایانه با دارا بودن خدمات مشاوره و کارشناسی، می‌توانند امکانات خوبی را به مشتریان خود ارائه نمایند. با استفاده از خدمات کارشناسی و مشاوره این شرکت می‌توانید علاوه بر اطمینان از اصالت کالا، بهترین سرور را که بتواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده سازد انتخاب کنید.
شرکت جاده ابریشم رایانه با بیش از 16 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و رایانه، امروزه در زمینه خرید و فروش انواع سرور و تجهیزات شبکه فعالیت دارد. ما با دارا بودن متخصصین IT مجرب و دوره دیده خود، می‌توانیم تمام نیازهای شما در حوزه کاری‌تان را بررسی کرده و با ارائه خدمات مشاوره حرفه‌ای، سهم به سزایی در توسعه کسب و کار شما داشته باشیم.
تأمین تجهیزات و ارائه خدمات به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در طول سال‌های گذشته، باعث شده تا امروزه شرکت جاده ابریشم رایانه به عنوان یکی از مراجع خوب خرید و فروش سرورهای نو و استوک برند اچ پی شناخته شود.
شرکت جاده ابریشم رایانه
تخصص ما مشاوره ، طراحی ، اجرا و فروش محصولات اچ پی می باشد
سایت‌های شرکت
jarco.ir
وبلاگ‌هایی که مقالات علمی و فنی شرکت در آن قرار گرفته استhttp://iranhpe.com,

logo-samandehi

با سلام من پشتیبانی مای اچ پی ای هستم چطور میتونم کمکتون کنم ؟ اگر سوالی دارید و مانیستیم درخواستتان را برای ایمیل زیر بفرستید support@myhpe.ir

در واتس آپ با ما در ارتباط باشید
Close and go back to page

Search