شنبه تا چهارشنبه : 9:00 - 17:30
پنجشنبه : 9:00 - 13:00
88750650
Tell
خیابان صابونچی - ایازی - پلاک19
Address

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
تعمیرات سرور اچ پی

راهنمای تعمیر سرور اچ پی

همیشه یکی از دغدغه‌های خرید کالاهای الکترونیک داشتن گارانتی، و خدمات پشتیبانی می‌باشد، حال اگر این کالا یک قطعه یا دستگاه مهم مثل سرور باشد که باید همیشه در دسترس (High Available) باشد، قضیه حساس‌تر می‌شود و باید بسته به حساسیت سازمان، محدودیت بودجه و همچنین داشتن دانش کافی، در کوتاهترین زمان ممکن، خرابی یا هر موردی که باعث از دست رفتن سرویس شده است رفع و رجوع شود.
شرکت HPE با معرفی محصولات هر نسل تعداد بسیار زیادی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار ما قرار می‌دهد تا سرویسی از دسترس خارج نشود، در ذیل به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم :
  1. بررسی مداوم سلامت قطعات سرور، در صورتیکه مشکلی پیش بیاید سریعاً اخطار می‌دهد.
  2. بررسی مداوم سنسورهای حرارتی برای مواقعی که دما در یک قطعه یا منطقه خاص بصورت غیرعادی بالا برود بتواند عکس العملی نشان دهد، هشدار دهید یا باعث خاموشی سرور شود قبل از اینکه آسیب جبران ناپذیری به سرور وارد شود
  3. مکانیزم‌هایی که کمک می‌کند قطعه معیوب یا نیمه معیوب باعث خاموشی، هنگی و یا از دست رفتن سرور نشود. بطور مثال استفاده از RAID مناسب که با خرابی یک درایو به کل اطلاعات آسیبی وارد نشود، یا استفاده از قطعات 2 تایی مثل پاور که باعث می‌شود خرابی یکی باعث نشود سرور خاموش شود یا استفاده از مکانیزم ADDDC که باعث می‌شود با خراب شدن یکی از DIMMهای رم، آن رم به کلی از دسترس خارج نشود، یا باعث هنگی یا راه اندازی مجدد نشود.
  4. استفاده از مکانیزم‌های امنیتی در سطح سخت افزار و نرم افزار که با حملات سایبری تا جای امکان سرور از دسترس خارج نشود.
در نهایت داشتن سرویس iLO که خیلی از موارد فوق را مدیریت می‌کند و با دادن انواع گزارشات (Log) مدیریتی به ما کمک می‌کند که از وضعیت سلامتی سرور و یا قطعات معیوب آن خبردار شویم، این گزارشات بصورت Logهای Active Health ، IML، iLO  و iLO Security  در دسترس کاربر قرار می‌گیرند، در صورتی‌که کاربر امکان حل مشکل را نداشته باشد و امکان ارسال سرور یا دادن Remote با کارشناس را نداشته باشد، می‌تواند با دانلود فایل Active Health که یک فایل با پسوند ahs خواهد بود و ارسال آن به کارشناسان، با مطالعه این گزارش در سرویس Infosight می‌تواند مشکل سرور را پیش بینی کنند و راه کار ارائه دهند.
هر نسل از سرورهای اچ پی دارای نقاط ضعف و قوت زیادی می‌باشد، بعضی از نسل‌ها یا مدل‌ها به خرابی قطعه یا مشکلات خاصی معروف می‌باشند، همچنین بعضی از قطعات در سرورها مصرفی می‌باشند و عمر کوتاهی دارند و باید هر چند وقت یکبار عوض شوند. بطور مثال حافظه کش (Cache) کنترلرها یا باتری آن‌ها گاهاً خطا می‌دهند و باید عوض شوند. ضمناً سایر قطعات در صورت استفاده نرمال و فنی در صورتیکه قطعه اورجینال باشد و عمر مفید خود را رد نکرده باشد طول عمر بیشتری خواهد داشت. در اینجا گفتیم استفاده نرمال و فنی از قطعه، برای درک بهتر این موضوع مثالی میزنیم، اگر مجموعه‌ای حافظه SSD خریداری کرده باشید و بیش از توان آن SSD برروی آن عمل Write انجام شود، عمر بسیار کوتاهی خواهد داشت، زیرا که یکی از عوامل مهم در عمر حافظه‌های SSD محدودیت در تعداد و میزان رایت در یک روز برروی آن‌ها می‌باشد.
فاکتوری در حافظه‌های SSD وجود دارد بنام DWPD که این فاکتور نشان می‌دهد نهایت تعداد رایت برروی آن در طی یک روز و برای مدت 5 سال چند بار مجاز می‌باشد، اگر بیشتر از حد توان برروی آن عمل رایت انجام شود درایو مورد نظر زودتر معیوب خواهد شد.
پیشنهاد ما جهت استفاده مناسب از تجهیزات که عمر بلندتری داشته باشند این می‌باشد که حتماً کالای مورد نظر با مشاوره کارشناسان فنی و از شرکت‌های قابل اطمینان همانند شرکت جاده ابریشم رایانه انجام شود، تجهیزات حتماً اورجینال و مناسب دستگاه انتخاب شود، طریقه نگهداری تجهیز در محیط استاندارد دور از گردو خاک و دمای پائین باشد. و همچنین کل قطعات سرور همیشه به آخرین نسخه بروز رسانی شود.
تعمیر سرور اچ پی
در ادامه به تعدادی از خطاهای حافظه‌های رم (Memory) که امکان دارد اتفاق بیفتد اشاره می‌کنیم:
در ابتدا باید بدانیم که کدام یک از رم‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر در یک سرور قرار بگیرند:
تعمیر سرور اچ پی
  • رم‌های RDIMM و LRDIMM در یک سرور به صورت همزمان نمی‌توانند باشند
  • رم‌های NVIDIMM فقط با رم‌های RDIMM امکان همنشینی دارند
  • رم‌های Intel Optane Persistent Memory هم با رم‌های RDIMM و هم با رم‌های LRDIMM امکان هم‌نشینی دارند.
  • رم‌های X4 با رم‌های X8 در یک سرور امکان هم‌نشینی ندارند
  • رم‌های PC3 و PC3L در یک سرور امکان همنشینی دارند ولی در یک کانال نمی‌توانند باشند.
  • رم‌های با Rankهای مختلف و حجم‌های مختلف می‌توانند همنشین باشند

حال باید موارد زیر را رعایت کنیم :

  • روش چینش رم‌ها باید براساس دستورالعمل هر سرور و هر نسل انجام شود که اصولا در پشت درب سرورها آموزش داده شده است.
  • رم‌های پشتیبان شده سرور خریداری شود و حتماً اورجینال بودن قطعات در اولویت باشد.
  • حافظه‌های با Rank و یا حجم بالا در اسلات‌های سفید رنگ قرار گیرند
  • به محدودیت‌های پردازنده‌ها توجه کنیم، چرا که بعضی از پردازنده‌ها درباره استفاده از رم‌ها محدودیت‌هایی دارند و یا برعکس می‌توانند قابلیت‌هایی اضافه کنند.
  • به بالانس بودن میزان حجم رم در سرورهایی که دارای پردازنده 2تایی می‌باشند توجه کنیم که میزان حجم رم بین پردازنده‌ها بدرستی تقسیم شود و در صورت امکان مساوی باشند.
  • فریمور سرور همیشه به آخرین نسخه بروزرسانی شود.
  • در صورتی‌که رم‌ها اورجینال و چینش رم‌ها اصولی باشند و همه موارد فوق را رعایت کنیم و در صورتی‌که رم‌ها معیوب نباشند، نباید با هیچگونه مشکلی برخورد کنیم.

 

در صورتی که یکی از انواع سرورهای HP را خریداری کرده اید و با مشکلاتی مواجه شده اید، کارشناسان ما آماده ارائه خدمات تخصصی تعمیر سرور به شما هستند.

همچنین چنانچه در زمینه خرید سرور متناسب با کسب و کار خود سوالاتی دارید، شرکت جاده ابریشم خدمات متنوع تشخیص اورجینال بودن سرور، درخواست کارشناس و ... را به شما ارائه می دهد.

 

تعمیرات تخصصی سرور اچ‌پی، ارتقاء و بازیابی عملکرد با قیمت مناسب

سرورها به عنوان ستون اصلی ساختار IT در سازمان‌ها عمل می‌کنند و هر توقف ناگهانی یا کاهش عملکرد می‌تواند به مشکلات جدی منجر شود.
تعمیرات تخصصی سرور اچ‌پی:
  1. تشخیص مشکل: تعمیرات تخصصی سرور ابتدا با تشخیص دقیق مشکلات آغاز می‌شود. این شامل بررسی سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، و ارتباطات شبکه می‌شود.

  2. ارزیابی قطعات: ارزیابی دقیق قطعات سرور برای اطمینان از سلامت عملکرد و تشخیص قطعات معیوب یا فرسوده.

  3. بازیابی داده: در صورت نیاز، انجام عملیات بازیابی داده‌ها به‌منظور حفاظت از اطلاعات مهم و اطلاعات کاربری.

  4. تعمیرات سخت‌افزاری: تعمیر یا تعویض قطعات سخت‌افزاری معیوب یا خراب شده با استفاده از قطعات اصلی و مطابق با استانداردهای تولیدکننده.

  5. به‌روزرسانی نرم‌افزار: اجرای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری موردنیاز و افزایش سطح امنیت و عملکرد.

  6. تست و تأیید عملکرد: انجام تست‌های دقیق بر روی سرور پس از تعمیرات به‌منظور تأیید عملکرد بهینه.

قیمت تعمیرات تخصصی سرور:
قیمت تعمیرات تخصصی سرور متغیر است و به عواملی مانند نوع مشکل، قطعات موردنیاز برای تعمیر، و سطح تعمیرات نیازمند است. برای دریافت اطلاعات دقیق و قیمت مناسب، توصیه می‌شود با تعمیرکاران متخصص شرکت‌ جاده ابریشم رایانه تماس بگیرید.
نکات مهم:
  • تعمیرات تخصصی: اطمینان حاصل کنید که تعمیرات توسط تعمیرکاران متخصص و مجرب انجام می‌شود.

  • قطعات اصلی: اطمینان حاصل کنید که قطعات استفاده شده برای تعمیرات از نوع اصلی و تأیید شده توسط تولیدکننده سرور هستند.

  • بازیابی داده: در صورت نیاز به بازیابی داده‌ها، مطمئن شوید که این خدمات نیز ارائه می‌شود.

  • تضمین کیفیت: از تعمیراتی که تضمین کیفیت و عملکرد را فراهم می‌کنند، استفاده کنید.

تعمیرات تخصصی سرور اچ‌پی با توجه به نیازها و مشکلات خاص سرور شما، می‌تواند به‌عنوان یک گام مهم در ادامه عمر مفید سرور و افزایش بهره‌وری IT در سازمان‌ها محسوب شود.
شرکت جاده ابریشم رایانه
تخصص ما مشاوره ، طراحی ، اجرا و فروش محصولات اچ پی می باشد
سایت‌های شرکت
jarco.ir
وبلاگ‌هایی که مقالات علمی و فنی شرکت در آن قرار گرفته استhttp://iranhpe.com,

logo-samandehi

با سلام من پشتیبانی مای اچ پی ای هستم چطور میتونم کمکتون کنم ؟ اگر سوالی دارید و مانیستیم درخواستتان را برای ایمیل زیر بفرستید support@myhpe.ir

در واتس آپ با ما در ارتباط باشید
Close and go back to page

Search