شنبه تا چهارشنبه : 9:00 - 17:30
پنجشنبه : 9:00 - 13:00
خیابان صابونچی - ایازی - پلاک19
Address

پرسش و پاسخ فنی تجهیزات اچ پی (سرور اچ پی- ذخیره سازهای اچ پی- قطعات سرور و ذخیره سازها)

دسترسی به Redundant Rom در سرورهای Blade ؟
اگر رام سیستم خراب شد، سیستم بصورت اتوماتیک در اغلب موارد برروی Redundant Rom سوئیچ می‌کند، اگر بصورت اتوماتیک نتواند این کار را انجام دهد، گام‌های زیر را انجام دهید:
  1. سرور را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید
  2. سرور را در بیاورید.
  3. پنل دسترسی را جدا کنید
  4. سوئیچ‌های 1، 5 و 6 را از صفحۀ System Maintenance Switch برروی حالت ON یا فعال تغییر حالت دهید.
  5. پنل دسترسی را مجدداً نصب نمائید
  6. سرور را در فریم یا Enclosure نصب کنید و سپس روشن نمایید.
  7. بعد از انجام System Beeps، گام‌های 1 تا 3 را تکرار کنید
  8. سوئیچ‌های 1،5و 6 را به حالت OFF تغییر حالت دهید.
  9. گام‌های 5 و 6 را تکرار نمائید.
اگر هر دو نسخه فعال و بکاپ ROM خراب شده است، مادربورد را جهت تعمیرات یا تعویض برای واحد فنی ارسال نمایید. جهت سوئیچ کردن به Backup ROM زمانی که ROM سیستم سالم است، از UEFI System Utilities استفاده کنید.
درایو نصب شده قابل تشخیص توسط سرور نمی‌باشد؟
در صورتی‌که برروی سرور درایو ذخیره‌سازی نصب کردید ولی توسط سرور قابل تشخیص نبود باید موارد ذیل بررسی شود:
  1. مطمئن باشید مشکل از نبود جریان برق نباشد (کابل و اتصال برق Backplane)
  2. مطمئن شوید همه اتصالات به درستی انجام شده باشند
  3. بررسی شود اگر برای موارد ذیل بروزرسانی فراهم باشد حتماً اقدام نمائید:
    1. Smart Array Controller Firmware
    2. Dynamic Smart Array Driver
    3. Host Bus Adapter Firmware
    4. Expander Backplane SEP Firmware
    5. System ROM
  4. مطمئن شوید کابل درایو یا Backplane به درستی متصل شده باشد.
  5. وضعیت LED درایوها را بررسی کنید برای اینکه مطمئن شوید وضعیت نرمال نمایش داده شود.
  6. مطمئن باشید درایو مورد نظر توسط سرورتان پشتیبانی می‌شود.
  7. برق سرور را یکبار قطع و وصل کنید.
  8. مطمئن شوید Bay درایو مورد نظر با نصب درایو در یک Bay دیگر معیوب نباشد. (تست درایو توسط Bay دیگر)
  9. مطمئن شوید جابجائی یا جایگزینی هارد جدید در داخل Array توسط درایو هم سایز یا بزرگتر باشد.
  10. با اجرای HPE SSA بررسی کنید که توسط کنترلر تشخیص داده می‌شود و اینکه می‌تواند در Raid شرکت کند یا نه.
  11. مطمئن شودید درایو کنترلر به درستی نصب شده باشد و کنترلر حتما درایو مورد نظر را پشتیبانی می‌کند.
  12. اگر از Storage Enclosure استفاده می‌شود، مطمئن شوید که حتماً قطعه مورد نظر روشن باشد.
  13. اگز از SAN Switch استفاده می‌شود، مطمئن شوید دیسک‌ها توسط Virtual SAN Manager برای سرور Zone بندی شده باشند.
اگر کنترلر HPE Smart Array S100SR برروی سرور نصب شده است مطمئن شوید در UEFI Smart Array S100i SR، RAID Mode و Boot Mode فعال شده باشد. (این کنترلر درایوهای SAS را پشتیبانی نمی‌کند)

تعمیر سرور اچ پی

تعمیر سرور HP و همچنین پشتیبانی آن، نیازمند کارشناسان مسلط در این زمینه است. شرکت جاده ابریشم رایانه ارائه دهنده خدمات پشتیبانی و تعمیر سرورهای اچ‌پی می‌باشد.
شما مشتری گرامی می‌توانید تمام نیازهای خود اعم از خدمات فنی، رفع نقص‌های پیش آمده، تعمیر، نگهداری و تامین قطعات و مشاوره در زمینه ارتقای تجهیزات سرور و شبکه خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید و از خدمات و پشتیبانی تلفنی و حضوری در محل شما برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما عزیزان استفاده نمایید.
تعمیر قطعات داخلی سرور
یکی از بیشترین مراجعاتی که به واحد پشتیبانی سرور جاده ابریشم رایانه می‌شود، تعمیرات قطعات سرور است. از کار افتادن بعضی از قطعات سرور می‌تواند به قیمت از رده خارج شدن خود سرور تمام شود. به عنوان مثال از کار افتادن هر یکی از فن‌های سرور، باعث عدم خروج هوای گرم داخل سرور به بیرون شده و در نهایت، قطعات سرور داغ می شوند. در این زمان سرور شما خاموش و در مواقعی ریست خواهد شد. همین اتفاق می‌تواند انجام تراکنش های روی سایت و یا جابجایی دیتای مهمی را در شبکه مختل کند. ادمین سرور باید با مشاهده چنین اختلالاتی به سرعت وارد عمل شده و از تکنسین تعمیرات سرور برای بررسی مورد کمک بگیرد. کارشناسان فنی شرکت  در این زمینه همیشه در کنار شما هستند.
از آنجایی که ارائه خدمات شبکه و سرور جز لاینفک یکدیگر هستند و ناکارآمدی هر کدام بر دیگری تاثیر گذار است بر این اساس این مجموعه پشتیبانی دائمی را به شما کاربران گرامی ارائه می‌­دهد که شما با استفاده از این پشتیبانی خدمات می‌­توانید با خیال آسوده و اطمینان خاطر نسبت به سلامت و کارایی بستر شبکه و سرورهای خود از این  نوع خدمات استفاده کنید. برای دریافت پشتیبانی با کارشناسان فنی شرکت تماس حاصل نمائید.
 
تعمیر پاور سرور
آنچه که کنترل ولتاژهای ورودی قطعات مهم سرور مانند مادربورد، رم،هارد،cpu و... را در هر سروری با هر برندی به عهده دارد، پاور سرور است. این قطعه کارایی صحیح و سلامت قطعات مختلف را تامین می کند. همانطور که می‌دانید، پاورها به طور کلی چه در کامپیوتر و چه در سرور، با ساختار پاور سوئیچینگ خود، ولتاژ برق شهری را به به ولتاژهایDC تبدیل می کند و بر اساس میزان نیاز تعریف شده هر قطعه ای میزان برق لازم را روانه مدار برق آن مدار می‌کند.
پاورسوئیچینگ سرور به دلیل حساسیت بیشتر قطعات و همچنین اطلاعات موجود در سرورها، بسیار پیچیده‌تر از سیستم پاور در کامپیوترهاست. اگر ولتاژهای ورودی متناسب نبوده، بالاتر از حد تعریف یا پایین‌تر از آن باشد، پاور برق را به مدار داخلی ارسال نمی‌کند. با این تفاسیر متوجه شدیم که نقش پاور سرور تا چه حد حساس و مهم است، این قطعه با توجه به کارکردش، در نوسانات برق، نویزهای شبکه، از کار افتادن یو پی اس و... می‌تواند آسیب ببیند.
با آسیب پاور سوئیچینگ سرور، بهترین اتفاق این است که پاور به کلی از کار بیفتد و هیچ جریانی وارد سرور نشود. اما اگر خرابی پاور به گونه ای باشد که مدارات تصمیم گیری آن به اختلال بخورد ممکن است در تشخیص ولتاژ مناسب مدارهای داخلی به مشکل بخورد و باعث خرابی یا سوختن مدارها و قطعات مختلف و از دور خارج شدن سرور شود.
تعمیر پاور سرور، باید حتماً توسط متخصص آن انجام شود. خرابی پاور سرو به معنای عدم عیب یابی و رفع مشکل آن نیست. چه بسا در صورت کمک گرفتن از متخصص این حوزه می توانید قطعه ارزشمند و گران قیمت سرور خو را به راحتی بازیابی کنید. کارشناسان سخت افزار شبکه در شرکت جاده ابریشم رایانه  تخصص ویژه در تعمیرات و سرویس قطعات داخلی سرورها دارند، حل این مشکل را به ما بسپارید.
از علایم خرابی پاور سرور می تواند موارد زیر را برشمرد:
  • نمایش چراغ سبز چشمک زن، که از نشانه های اختلال در ولتاژ ورودی برق است.
  • پاور هنگام روشن شدن سرور صدای تق تق می‌دهد و در نهایت هم روشن نمی‌شود. این مشکل می تواند از علایم ولتاژ نامناسب ورودی و یا خرابی کنترلرهای ورودی برق باشد.
  • فن سرور فقط در حالت استندبای است و دور بالا کار نمی کند. این مشکل می تواند از ناقص روشن شدن پاور باشد.
  • پاور با قدرت روشن می شود اما بعد از چند دقیقه خاموش می‌شود. فن پاور و هیت سینک باید توسط متخصص بررسی شود.
  • چراغ نارنجی روی پاور روشن خاموش می شود. این مشکل می تواند از ولتاژ نامناسب خروجی باشد.
Image

ارتقاء قطعات سرور

همیشه وجود ایراد در سرور نیست که شما را متقاعد به کمک گرفتن از متخصص تعمیر و پشتیبانی سرور می‌کند. سخت افزار و نرم افزارهای شبکه و سرور مدام در حال آپدیت شدن و به روز شدن هستند. قطعات جدیدتر با فریم ویر‌های بهتر، ایرادات نسخه های قبلی را پوشش داده اند. سریعتر شده اند، ظرفیت و توان بالاتری پیدا کرده اند و کارایی بهتری دارند. در نتیجه برای داشتن بهترین بازدهی از شبکه و تجهیزات خود و همچنین استفاده از سیستم های نرم افزاری به روزتر، باید ارتقا سرور خود را همیشه در برنامه داشته باشید.
ارتقا سرور ممکن است در جهت نیاز شما به سرعت بالاتر، حافظه بیشتر یا توان پردازشی بیشتر انجام شود و یا برای استفاده از رول های مختلف یا نرم افزارهای مختلف ناچار به ارتقا قطعات خود نیز باشید. در هر صورت کارشناسان خبره ما با توجه به نیازسنجی شما، ظرفیت شبکه تان و همچنین انتظارات شما مشاوره لازم را در جهت ارتقای سرور به بهینه ترین حالت ارائه خواهند داد و همچنین تمام خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با ارتقا سرورتان را در اختیارتان قرار خواهند داد.
خدمات نرم افزاری سرورهای hp
انواع خدمات نرم افزاری سرور و شبکه نیز خواهد بود. برای نصب سیستم عامل مورد نظر خود، نصب رول های سرور و تنظیمات آنها، راه اندازی اکتیودایرکتوری و تنظیمات آن، نصب آنتی ویروس و نرم افزارهای تحت شبکه و... نیز می توانید از خدمات سروری ما استفاده کنید.خدمات شرکت در زمینه نصب، تعمیر و ارتقا سرور فقط شامل خدمات سخت افزاری نیست. این خدمات شامل :
  • ریکاوری و بازیابی اطلاعات سرور
یکی دیگر از خدماتی که در زمینه تعمیرات تخصصی سرور ارائه می‌شود، بازیابی اطلاعات از دست رفته شما روی سرور است. بازیابی اطلاعات نیز از خدمات پرطرفدار  شرکت بوده است که به بهترین نحو توسط کارشناسان ما انجام می‌شود. بازیابی و ریکاوی دیتای سرور به شدت حساس و پیچیده بوده و به راحتی با دستکاری های ناآگاهانه و جزیی می تواند غیر ممکن شود. برای بازگردانی صحیح و مطمیئن دیتای از دست رفته خود به ما اعتماد کنید.
  • سرویس های دوره ای سرور
سرورها به دلیل اینکه مدام باید در مدار باشند و خیلی کم پیش می‌آید که سرور برای مدتی از مدار خارج شود، باید از لحاظ سلامت وکارایی مدام مورد بازدید قرار بگیرند. همچنین در سرویس های دوره ای، حداقل هر سه ماه یکبار سلامت قطعات سرور بررسی و تست شود و در صورتی که سخت افزاری نیاز به تعویض، تعمیر یا ارتقا دارد این کار قبل از وقوع خرابی اساسی صورت بگیرد.
 
خدماتی که شرکت جاده ابریشم رایانه  می تواند ارائه دهد:
  • سرویس دوره ای اتاق سرور (Server Room)
  • مشاوره رایگان جهت پشتیبانی و بروز رسانی قطعات و تجهیزات سرور HP
  • فروش و ارتقاء سرورها و استوریج های اچ پی
  • بازدید از سایت و تجهیزات موجود و تهیه نقشه و مدارک لازم جهت استقرار سرور یا تجهیزات ذخیره سازی
  • عیب یابی ، تعمیر ، نگهداری و انجام کلیه امور مربوط به سرورهای HP
  • نصب و راه اندازی و پشتیبانی سرور اچ پی
  • به روز رسانی، رفع مشکلات موردی بصورت مراجعه حضوری
  • عیب یابی و رفع مشکلات سخت افزاری سرور ها و ذخیره سازها (Storage)
  • ارائۀ مشاوره در خصوص شیوه تعمیرها و تعویض های سخت افزاری قطعات سرور
دیدگاه اصلی این مجموعه در حوزه خدمات و پشتیبانی بر این است که به کاربران سرورهای اچ‌پی این اطمینان خاطر را دهد که خدمات و مشاوره‌­های فنی ارائه شده توسط این مجموعه بر پایه پروتکل­‌های ارائه شده توسط کمپانی HPE است و نظرات فنی شخصی جایگاهی در ارائه این خدمات ندارد.
بدیهی است که خطاها، خرابی و کارایی پایین سرورها راندمان کاری مجموعه شما را به شدت کاهش می‌دهد و از این رو نیاز به عیب یابی و تامین قطعه سرورهای HP و رفع مسئله در کوتاهترین زمان ممکن، شرط لازم برای استمرار فعالیت های سازمان شماست که شرکت جاده ابریشم رایانه  با ارائه پشتیبانی حضوری و تعمیر سرور HP در اقصی نقاط کشور می ­تواند در مواردی که امکان ارسال سرور نباشد این خدمات را با بالاترین کیفیت در محل سرور ارائه دهد.
شرکت جاده ابریشم رایانه
تخصص ما مشاوره ، طراحی ، اجرا و فروش محصولات اچ پی می باشد
سایت‌های شرکت
jarco.ir
وبلاگ‌هایی که مقالات علمی و فنی شرکت در آن قرار گرفته استhttp://iranhpe.com,

logo-samandehi

با سلام من پشتیبانی مای اچ پی ای هستم چطور میتونم کمکتون کنم ؟ اگر سوالی دارید و مانیستیم درخواستتان را برای ایمیل زیر بفرستید support@myhpe.ir

در واتس آپ با ما در ارتباط باشید
Close and go back to page

Search