شنبه تا چهارشنبه : 9:00 - 17:30
پنجشنبه : 9:00 - 13:00
خیابان صابونچی - ایازی - پلاک19
Address

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

با فضای ذخیره‌سازی بیشتر، از سرورهای خود استفاده کنید

 

درایو‌های دیسک سخت HPE (HDD) برای ارائه عملکرد مطلوب، قابلیت اطمینان، سازگاری و امنیت داده‌ها در سرور HPE و سیستم عامل‌های ذخیره‌سازی طراحی شده‌اند و آنها را به گزینه ترجیحی برای بارهای مختلف از مشاغل کوچک تا شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌کند.

درایوهای Hewlett Packard Enterprise طوری تنظیم شده‌اند تا عملکرد بهینه را برای سرورهای HPE ارائه دهند. آنها برای از بین بردن ناسازگاری میان سخت‌افزار و سیستم عامل O/S تحت یک فرآیند صلاحیت شدید قرار می‌گیرند. سیستم عامل درایو HPE برای به حداکثر رساندن عملکرد و سازگاری با HPE ProLiant Rack و Tower Serverها ، خانواده Apollo ،Blade و Synergy Platforms طراحی شده‌است. برای دیدن مدل‌های هارد اچ پی کلیک کنید

اچ‌پی‌ای هارد درایوها برای هر حجم کاری، کارایی را به همراه یکپارچگی داده و امنیت فراهم می‌کنند و کمترین هزینه را به ازای هر گیگابایت دارند. این هارد درایوها دو رابط کاربری دارند (SAS 12G, 6G) و (SATA 6G) و همچنین در دو شکل ظاهری (SFF 2.5″) و (LFF 3.5″) در دسترس هستند.  این هارد درایوها برای سه نوع حجم کاری استفاده می‌شود:

  1. حجم کاری Enterprise (performance optimized) :

HDDهای انترپرایزی یعنی SAS 15K & 10K می‌توانند بالاترین سطح از کارایی و قابلیت اطمینان را برای اپلیکیشن‌های mission-critical و I/O-intensive فراهم کنند.

  1. حجم کاری Midline (capacity optimized) :

HDDهای Midline یعنی SAS/SATA 7.2K می‌توانند ظرفیت، کارایی و قابلیت اطمینان بالایی را برای اپلیکیشن‌های business-critical و I/O-intensive فراهم کنند.

  1. حجم کاری Entry:

HDDهای Entry برای اپلیکیشن‌های non-critical مناسبند که ظرفیت بالایی را با کمترین هزینه به ازای هر گیگابایت فراهم می‌کنند.

تفاوت های هارد دیسک کامپیوتر دسکتاپ با هارد سرور

همانطور که خود شما هم می‌دانید بیشتر PC‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ امروزی از هارد دیسک های SATA استفاده می‌کنند. هارد دیسک‌ها SATA ای که برای سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تا حدود زیادی به همین هارد دیسک‌ها شباهت دارند. هر دوی این نوع هارد دیسک‌ها از Controller های مشابهی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه هر دوی آنها در اندازه‌های 3.5 اینچی موجود هستند.

نکته در اینجاست که با اینکه این تشابه در میان این دو هارد دیسک وجود دارد، ممکن است با خود فکر کنید که چرا قیمت هارد دیسک‌های سرور اینقدر گرانتر از هارد دیسک های دسکتاپ است! و آیا من می توانم به جای استفاده از یک هارد دیسک سرور، از یک هارد دیسک Desktop با همان مشخصات بر روی سرور استفاده کنم یا نه؟

در بسیاری از موارد سرورها هارد دیسک های SATA موجود بر روی Desktop ها را شناسایی کرده و می توانند از آنها استفاده کنند. البته این مورد بیشتر زمانی امکان پذیر است که سرورها از اتصال‌های استانداردی برای هارد درایو‌های خود استفاده کنند، در بسیاری از موارد تولید کنندگان سرور به گونه‌ای رابط ها یا همان اتصالات هارد دیسک را طراحی می‌کنند که صرفا هارد دیسک هایی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند که یا خود شرکت تولید کننده آنها را ساخته است و یا بر اساس استاندارد شخصی شرکت سازنده تولید شده اند و در اینجاست که تا حدودی در جابجایی این نوع هارد دیسک ها دچار مشکل خواهیم شد.

چرا باید برای خرید هارد سرور هزینه کرد؟

خوب با تمام این تفاسیر هنوز این مسئله وجود دارد که چرا ما بایستی برای خرید هارد سرور اینقدر هزینه کنیم، در صورتیکه می‌توان با انجام یک سری تبدیلات و یا جابجایی‌ها، هارد یک PC را جایگزین هارد سرور کرد؟ برای اینکه شما همیشه هارد ویژه سرور را خریداری کرده و کمی هزینه بیشتر در این رابطه انجام دهید دو دلیل مهم وجود دارد: اولین دلیل این هست که هارد درایو‌هایی که مخصوص سرورها ساخته می‌شوند به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند هر روز هفته و 365 روز در سال بصورت بدون وقفه کار کنند.

به اصطلاح به این نوع ساختار Duty Cycle یا چرخه وظیفه گفته می‌شود. اما همین Duty Cycle برای هارد های SATA ای که بر روی Desktop ها و PC ها قرار می گیرند به گونه ای طراحی شده است که صرفا 20 تا 30 درصد از زمان در طی سال را بتوانند بدون وقفه کار کنند. جالب اینجاست بدانید که Duty Cycle در سرورها حتی به مرز 100 درصد هم می رسد و این امر اصلا بعید نیست.

با این تفاسیری که گفته شد بایستی متوجه این موضوع شده باشید که اگر از هارد درایو‌های کامپیوترهای Desktop و PC به عنوان هارد درایو سرور استفاده کنید، این هارد درایو چندان قابل اتکا نبوده و به احتمال زیاد به مرور زمان دچار مشکل شده و کار شما را دچار اختلال خواهد کرد.

استفاده از هارد معمولی روی سرور

شما می توانید از هارد معمولی در سرورهایی استفاده کنید که سرویس‌های چندان با اهمیتی بر روی خود نداشته و یا بار کاری زیادی بر روی آن ها قرار ندارد.

استفاده از این هارد‌ها در ایران خیلی بیشتر از کشورهای دیگر است و توجیه عقلانی آن هم این است که هزینه سالیانه تعویض اینگونه هارد دیسک ها در مقایسه با خرید هارد درایو‌های مخصوص سرور HP کمتر است. در نهایت این بحث به شما پیشنهاد می‌کنم که همیشه برای سرورهای خود از هارد دیسک های مخصوص سرور استفاده کنید، این هارد دیسک ها ضمن اینکه دارای کیفیت بهتری هستند برای استفاده در سرورهایی با حساسیت کاری بالا طراحی شده اند و شک نکنید که زمانی که به علت سهل انگاری سرورهای شما دچار مشکل بشوند این موضوع را حتما به خاطر خواهید داشت.

استفاده همزمان از هارد معمولی و سرور

نکته یا دلیل دومی که شما بایستی بدانید این است که هیچوقت نبایستی از هارد دیسک های Desktop و PC همزمان با هارد دیسک‌های سروری بصورت همزمان بر روی یک سرور استفاده کنید و در واقع نبایستی این دو را با همدیگر Mix کنید. هارد دیسک های سروری و هارد دیسک های PC و Desktop از timeout value های متفاوتی استفاده می کنند، این تفاوت میتواند براحتی فرآیند ورود و خروج یا همان نوشتن و خواند اطلاعات را که همان IO می باشد را دچار مشکل های زیادی کند، این تفاوت و مشکلات را شما می توانید بصورت محسوس در ساختار های RAID مشاهده کنید.

تفاوت SSD های سرور و SSD های دسکتاپ

این سوال احتمالا برای خیلی از ادمین‌های مجازی سازی پیش آمده که چرا قیمت SSD ها اینقدر متفاوت هستش. مخصوصا زمانی که در قابلیت های این دیسک ها بین دو مدل دسکتاپ و سروری تفاوت ظاهری نیست.

ابتدا باید در این حد بدانیم که دیسک های SSD مدل سروری برای کارهای بسیار سنگین ایجاد شده اند ولی SSD های دسکتاپی برای کارهای روزانه یک کاربر معمولی ایجاد شده اند. این تغییر در تعداد IOPS و مقدار توانایی Read/Write نیست بلکه جنس حافظه هایی است که در SSD ها استفاده می شود. در SSD سروری جنس حافظه، Firmware و کنترلر ها کاملا متفاوت می باشد.

در SSD های سروری مقدار بار قابل تحمل، حجم کار، زمان زیر بار بودن، جنس کنترلر و رم ها کاملا با SSD های دسکتاپی متفاوت می‌باشد.

مدل های  SSD:

  •  SLC Single-Level Cells
  •  MLC Multi-Level Cells
  • TLC Triple-Level Cells

 

هارد SAS چیست :

SAS مخفف Serial Attached SCSI است. وظیفه هارد SAS انتقال داده‌ها از نقطه به نقطه بین دستگاه‌های سخت افزاری است و از انتقال موازی استفاده نمی‌کند. به همین دلیل بازارخرید هارد دیسک SAS در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافت.

هارد دیسک SAS جایگزین فناوری قدیمی‌تر Parallel SCSI می‌شود که اولین بار در اواسط دهه ۱۹۸۰ ظاهر شد. این هارد مانند نسخه قبلی خود، از مجموعه دستورات استاندارد SCSI استفاده می‌کند. این هارد با رابط SATA سازگار است که در دهه گذشته توسط هارددیسک ها به طور گسترده ای پذیرفته شده است. در نتیجه ، بسیاری از راه حل های ذخیره سازی هارد دیسک SAS شامل ترکیبی از درایوهای SATA مقرون به صرفه و درایوهای SAS با عملکرد بالاتر است.

سرعت SAS

در حال حاضر بهترین شیوه اندازه گیری عملکرد یک هارد دیسک، میزان IOPS آن است. IOPS در واقع میزان و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی هارد دیسک را نمایش می‌دهد. در صنعت ساخت دستگاه‌های ذخیره‌سازی میزان هشتاد IOS برای دستگاه‌های SATA با سرعت 7.2K پذیرفته شده است. این در حالی است که IOPS برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی SAS با سرعت 10K نزدیک به ۱۲۰ در نظر گرفته شده. این میزان برای دستگاه‌هایی با سرعت 15K تا ۱۸۰ نیز افزایش پیدا می‌کند که بیش از دو برابر نوع SATA است. این اعداد با در نظر گرفتن حجم زیاد کاری به وجود آمدند.

درایو‌های نوع SAS معمولا برای مصرف‌های صنعتی و سرور‌ها تولید می‌شوند، جایی که سرعت و دسترسی بالا بسیار مهم هستند، مثل عملیات بانکی. در سمت مقابل درایو‌های SATA بیشتر برای مصارف خانگی و دسکتاپ تولید می‌شوند. در این نوع استفاده معمولا فشار زیادی روی دستگاه ذخیره‌سازی برای سرعت دسترسی نیست و بیشتر برای پشتیبان‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. درایو‌های SAS معمولا بسیار مطمئن‌تر از درایود‌های SATA هستند. زمان اولین خطا در نظر گرفته شده برای درایو‌های SAS حدود ۱.۲ میلیون ساعت در نظر گرفته شده که این میزان برای درایوهای SATA تنها ۷۰۰ هزار ساعت است.

IOPS چیست؟

 IOPS در واقع واحد سنجش ورودی/خروجی وسایل ذخیره‌سازی مثل هارد دیسک(HDD)، درایو‌های حالت جامد (SSD) و SAN است. همانند بنچمارک‌های متفاوت، عدد مربوط به IOPS توسط کارخانه‌های تولید وسایل  ذخیره‌سازی در هنگام عرضه محصول ارائه می‌شود که الزاما همان عملکرد در شرایط دنیای واقعی نیز در دسترس نخواهد بود.

برای درک بهتر از مشخصات هر وسیله ذخیره‌سازی بهتر است که حداقل سه ویژگی مختلف آن مد نظر گرفته شود. IOPS، زمان پاسخ‌دهی و حجم‌کاری. بدون در نظر گرفتن زمان پاسخ‌دهی و حجم‌کاری در واقع IOPS  اهمیت خاصی ندارد. در حالت اختصاصی می‌توان IOPS را به سرعت در دقیقه یک موتور در ماشین تشبیه کرد. یک موتور قدرت گردش ۱۰ هزار دور در دقیقه را دارد. انجام این مقدار گردش در حالی که موتور دنده در حالت خلاص قرار گرفته اهمیت خاصی ندارد. گرچه موتوری بتواند اسب بخار و البته گشتاور خاصی را با استفاده از ده هزار دور در دقیقه به کار گیرد می‌توان به قدرت آن موتور پی برد.

یکی از ویژگی‌های عملکرد اصلی مورد آزمایش قرار می‌گیرد، عمیلات دسترسی به صورت ترتیبی و تصادفی است که قبلا نیز به آن اشاره شده است. دسترسی ترتیبی در مکان‌های مختلف وسیله ذخیره‌سازی به صورت پیوسته انجام می‌شود. این دسترسی معمولا برای انتقال فایل‌های بزرگ مثل ۱۲۸ کیلوبایت وجود دارد. عملیات دسترسی تصادفی به صورت غیر پیوسته انجام می‌شود و این دسترسی معمولا برای انتقال فایل‌ها با حجم پایین‌تر مثل ۴ کیلوبایت استفاده می‌شود.

برای هارد دیسک‌ها و دیگر وسایل ذخیره‌سازی اطلاعات به صورت الکترومغناطیسی، عدد مربوط به IOPS بیشتر به زمان جستجوی تصادفی بستگی دارد (Seek Time). در سمت  مقابل و برای درایو‌های حالت جامد یا SSD عدد مربوط به IOPS بیشتر به  کنترلر داخلی دستگاه و البته سرعت رابط حافظه بستگی دارد. در هر دو مدل از وسایل ذخیره‌سازی اعداد مربوط به IOPS ترتیبی معمولا بیشترین سرعت که وسیله ذخیره‌سازی مورد نظر می‌تواند از آن پشتیبانی کند را نمایش می‌دهد. معمولا این عدد به مگابایت ذکر می‌شود.

 

 

نمونه کارهای HPE HDD : عملکرد اثبات شده برای هر بار کاری
Entry1
Midline
Enterprise Class
Low Medium High Workload
Low I/O: Boot and backup High capacity, highavailability storage: Backup, archive, reference Mission-critical, high I/O: Email, enterprise resource planning (ERP),customer relationship management (CRM) Usage
SATA 6Gb SAS 12Gb, SATA 6Gb
SAS 12Gb
Interface
7200/5900 7200 15000                  10000 RPM
LFF SFF & LFF SFF & LFFc             SFF
Form factor
Up to 4TB Up to 10TB Up to 900GB       Up to 1.8T
Capacities

 

Enterprise(15K rpm) 
 SeeK Time Physical Configuration  SKU SKU Description
FullStroke
Avg
SingleTrack Logical Blocks Capacity  
7.0 ms
3.0 ms
0.4 ms
286,749,488
146,815MB
652605-B21 HPE 146GB SAS 6G Enterprise 15K SFF SC HDD
5.9 ms 2.9 ms 0.15 ms 585,937,500 300,000MB 759208-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC HDD
5.36 ms 2.72 ms 0.22 ms 585,937,500 300,000MB 870753-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC DS HDD
5.9 ms 2.9 ms 0.15 ms  879,097,968 450,098MB 759210-B21 HPE 450GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms
1,172,123,568
600,127MB 759212-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC HDD
5.36 ms
2.72 ms
0.22 ms
1,172,123,568 600,127MB 870757-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC DS HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms
1,172,123,568
600,127MB
748387-B21
HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC 512e HDD
5.36 ms 2.72 ms 0.22 ms 1,172,123,568 600,127MB 870763-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC 512e DS HDD
5.36 ms 2.72 ms 0.22 ms 1,758,174,768 900,185MB 870759-B21 HPE 900GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC DS HDD
5.36 ms 2.72 ms 0.22 ms 1,758,174,768
900,185MB
870765-B21
HPE 900GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC 512e DS HDD
7.0 ms 3.0 ms 0.4 ms 286,749,488
146,815MB
HPE 146GB SAS 6G Enterprise15K SFF ST HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms
585,937,500
300,000MB
785099-B21
HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K SFF ST HDD
5.36 ms 2.72 ms 0.22 ms 585,937,500 300,000MB
872842-B21
HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K SFF ST DS HDD
5.9 ms 2.9 ms 0.15 ms 879,097,968 450,098MB
785101-B21
HPE 450GB SAS 12G Enterprise 15K SFF SC HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms
1,172,123,568 600,127MB 785103-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise15K SFF ST HDD
5.36 ms
2.72 ms
0.22 ms
1,172,123,568
600,127MB 872844-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K SFF ST HDD
5.9 ms 2.9 ms 0.15 ms 585,937,500 300,000MB 737261-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K LFF SCC HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms 879,097,968 450,098MB 737394-B21 HPE 450GB SAS 12G Enterprise 15K LFF SCC HDD
5.9 ms 2.9 ms 0.15 ms 1,172,123,568 600,127MB HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K LFF SCC HDD
5.9 ms 2.9 ms 0.15 ms 585,937,500 300,000MB
797285-B21
HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K LFF LPC HDD
5.36 ms
2.72 ms
0.22 ms
585,937,500 300,000MB 870755-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K LFF LPC HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms
879,097,968
450,098MB 797287-B21 HPE 450GB SAS 12G Enterprise 15K LFFLPC HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms 1,172,123,568 600,127MB 797283-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K LFF LPC HDD
5.36 ms
2.72 ms
0.22 ms
1,758,174,768 900,185MB 870761-B21 HPE 900GB SAS 12G Enterprise 15K LFF LPC DS HDD
5.9 ms
2.9 ms
0.15 ms
585,937,500
300,000MB  737390-B21  HPE 300GB SAS 12G Enterprise 15K LFFSTC HDD
 5.9 ms  2.9 ms  0.15 ms 879,097,968  450,098MB  737392-B21
HPE 450GB SAS 12G Enterprise 15K LFFSTC HDD
 5.9 ms  2.9 ms 0.15 ms 1,172,123,568 600,127MB 737396-B21
HPE 600GB SAS 12G Enterprise 15K LFF STC HDD
Enterprise (10K rpm)
6.7 ms  3.3 ms  0.10 ms   585,937,500 300,000MB  785067-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 10K SFFSC HDD
7.61 ms   4.15 ms 0.32 ms  585,937,500  300,000MB  872475-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 10K SFF SC DS HDD
 6.6 ms
3.3 ms
0.11 ms
1,172,123,568  600,127MB  781516-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 10K SFF SC HDD
8.33 ms
3.92 ms
0.32 ms
1,172,123,568 600,127MB 872477-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 10K SFF SC  DS HDD
7.0 ms  3.5 ms  0.10 ms  1,758,174,768  900,185MB  785069-B21 HPE 900GB SAS 12G Enterprise 10K SFF SC HDD
 7.3 ms 3.7 ms  0.10 ms  2,344,225,968   1,200,243MB 781518-B21 HPE 1.2TB SAS 12G Enterprise 10K SFF SC HDD
8.26 ms   4.12 ms
0.20 ms
2,344,225,968  1,200,243MB  HPE 1.2TB SAS 12G Enterprise 10K SFFSC DS HDD
7.3 ms
3.7 ms  0.10 ms  3,516,328,368  1,800,360MB  791034-B21 HPE 1.8TB SAS 12G Enterprise 10K SFF SC 512e HDD
8.48 ms  3.97 ms  0.20 ms  3,516,328,368  1,800,360MB  872481-B21 HPE 1.8TB SAS 12G Enterprise 10K SFFSC 512e DS HDD
6.7 ms 3.3 ms 0.10 ms 585,937,500 300,000MB 785071-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 10K SFF ST HDD
7.61 ms 4.15 ms 0.32 ms 585,937,500 300,000MB 873008-B21 HPE 300GB SAS 12G Enterprise 10K SFF ST DS HDD
6.6 ms 
3.3 ms
0.11 ms  1,172,123,568  600,127MB  785073-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 10K SFF ST HDD
8.33 ms  3.92 ms  0.32 ms  1,172,123,568   600,127MB 873010-B21 HPE 600GB SAS 12G Enterprise 10K SFF ST DS HDD
7.0 ms  3.5 ms 
0.10 ms
1,758,174,768 900,185MB 785075-B21 HPE 900GB SAS 12G Enterprise 10K SFF ST HDD
7.3 ms  3.7 ms  0.10 ms 
2,344,225,968
1,200,243MB  785079-B21  HPE 1.2TB SAS 12G Enterprise 10K SFF ST HDD
8.26 ms 4.12 ms 0.20 ms
2,344,225,968
1,200,243MB 873012-B21 HPE 1.2TB SAS 12G Enterprise 10K SFF ST DS HDD
Midline (7.2K rpm)
14.2 ms  7.45 ms 
0.32 ms
1,953,525,168
1,000,204MB 846524-B21 HPE 1TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC HDD
15.7 ms  8.5 ms  0.8 ms  3,907,029,168  2,000,398MB 
818365-B21
HPE 2TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC HDD
14.2 ms  7.45 ms  0.32 ms  5,860,533,168  3,000,592MB  846528-B21 HPE 3TB SAS 12G Mildine 7.2K LFF SC HDD
15.7 ms 8.5 ms 0.8 ms 7,814,037,168 4,000,787MB 818367-B21 HPE 4TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC HDD
15.7 ms 8.5 ms 0.7 ms 7,814,037,168 4,000,787MB 765257-B21 HPE 4TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC 512e HDD
15.0 ms
7.6 ms 0.25 ms 7,814,037,168 4,000,787MB 793669-B21 HPE 4TB SAS 12G Midline 7.2K LFFSC 512e HDD
14.2 ms  7.45 ms  0.32 ms 
7,814,037,168
4,000,787MB  861756-B21  HPE 4TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC 512e HDD
15.7 ms 
8.5 ms
0.7 ms
11,721,045,168
6,001,175MB 846514-B21 HPE 6TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC HDD
15.7 ms 
8.5 ms
0.7 ms
11,721,045,168
6,001,175MB 765259-B21 HPE 6TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC 512e HDD
15.0 ms
7.6 ms
0.25 ms
11,721,045,168
6,001,175MB 793671-B21 HPE 6TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC 512e HDD
16.0 ms
8.5 ms
0.25 ms
11,721,045,168
6,001,175MB 793699-B21 HPE 6TB SAS 12G Midline 7.2K LFFSC He 512e HDD
14.2 ms  7.45 ms 
0.32 ms
11,721,045,168
6,001,175MB 861754-B21 HPE 6TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC 512e HDD
15.7 ms  8.5 ms  0.7 ms  15,628,053,168
8,001,563MB
819201-B21
HPE 8TB SAS 12G Midline 7.2K LFF SC 512e HDD
16.0 ms
8.0 ms
0.22 ms 
15,628,053,168
8,001,563MB
861590-B21
HPE 8TB SAS 12G Mildine 7.2K LFF SC He 512e HDD

 

 

راهنمای جامع استفاده از هاردهای سرور اچ‌پی

هاردهای سرور اچ‌پی از جمله عناصر اساسی در ساختار سرورهای این شرکت مطرح هستند. با توجه به نقش اساسی هاردها در ذخیره‌سازی داده‌ها و عملکرد سرور، انتخاب و خرید هارد مناسب اهمیت بالایی دارد.

ویژگی‌های هاردهای سرور اچ‌پی:

  1. ظرفیت ذخیره‌سازی: هاردهای سرور اچ‌پی با ظرفیت‌های مختلف ارائه می‌شوند، از ظرفیت‌های کمتر برای سرورهای کوچک تا ظرفیت‌های بالاتر برای سرورهای حجیم و مراکز داده.

  2. سرعت انتقال داده: با توجه به نیازمندی‌های عملیاتی، هاردهای سرور اچ‌پی با سرعت‌های مختلف انتقال داده ارائه می‌شوند. این شامل سرعت‌های 7200 دور در دقیقه (RPM) تا 15000 RPM می‌شود.

  3. امانت داده: هاردهای اچ‌پی با ویژگی‌های امانت داده‌ای مانند RAID پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی اطمینان از ادامه خدمات در صورت خرابی یک یا چند درایو را فراهم می‌کند.

  4. پشتیبانی از تکنولوژی‌های پیشرفته: هاردهای سرور اچ‌پی از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند تکنولوژی‌های مدیریت هوشمند (SmartDrive) و تکنولوژی‌های تعمیر خودکار (Self-Healing) بهره‌مند هستند.

  5. سازگاری با سرورهای اچ‌پی: هاردهای اچ‌پی به‌طور خاص برای سرورهای این شرکت طراحی شده‌اند و با سیستم‌ها و فناوری‌های اچ‌پی به بهترین شکل سازگاری دارند.

استفاده‌های رایج هاردهای سرور اچ‌پی:

  1. ساختارهای RAID: با پشتیبانی از RAID، هاردهای سرور اچ‌ پی برای پیاده‌سازی ساختارهای RAID با افزایش امانت داده و بهره‌وری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  2. مراکز داده: برای سیستم‌های ذخیره‌سازی در مراکز داده با نیاز به ظرفیت بالا و امانت داده.

  3. سرورهای ابری: در ساختارهای ابری که نیاز به ذخیره‌سازی قدرتمند و قابل اطمینان دارند.

  4. سرورهای اجرایی: برای سرورهای اجرایی که نیاز به سرعت بالا و پاسخگویی سریع به درخواست‌ها دارند.

  5. محیط‌های مجازی‌سازی: در پروژه‌های مجازی‌سازی که به ذخیره‌سازی با عملکرد بالا و امانت داده نیاز دارند.

نکات مهم در خرید هاردهای سرور اچ‌پی:

  • سازگاری با سرور: اطمینان حاصل کنید که هارد انتخابی با سرور اچ‌پی شما سازگاری دارد.

  • ظرفیت ذخیره‌سازی: بر اساس نیازهای ذخیره‌سازی خود، به ظرفیت هارد توجه کنید و تعداد هاردها را به نیازمندی‌های خود ارتباط دهید.

  • سرعت انتقال داده: در صورت نیاز به سرعت بالا، سرعت انتقال داده هارد را در نظر بگیرید.

  • پشتیبانی از تکنولوژی‌های پیشرفته: مطمئن شوید که هارد انتخابی از تکنولوژی‌های پیشرفته برخوردار است.

با توجه به این موارد، خرید هاردهای سرور اچ‌پی می‌تواند تصمیمی هوشمندانه برای بهبود ظرفیت ذخیره‌سازی و عملکرد سرورهای شما باشد.

 

شرکت جاده ابریشم رایانه
تخصص ما مشاوره ، طراحی ، اجرا و فروش محصولات اچ پی می باشد
سایت‌های شرکت
jarco.ir
وبلاگ‌هایی که مقالات علمی و فنی شرکت در آن قرار گرفته استhttp://iranhpe.com,

logo-samandehi

با سلام من پشتیبانی مای اچ پی ای هستم چطور میتونم کمکتون کنم ؟ اگر سوالی دارید و مانیستیم درخواستتان را برای ایمیل زیر بفرستید support@myhpe.ir

در واتس آپ با ما در ارتباط باشید
Close and go back to page

Search